«МАТЕМАТИЧНІ» ПОРАДИ НА ЩОДЕНЬ НА ПРОГУЛЯНЦІ
Звертайте увагу дитини на цифри на будинках,
машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і
просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: «
Я скажу чотири, а ті повториш за мною двічі ( тричі..)». Така гра сприятиме
закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.
«У КІМНАТІ»
• Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену
казочку запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10 ).
• Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти,
запропонуйте дитині взяті та підібрати горщики відповідного розміру, полічити
їх, скласти їх в оди за принципом мотрійки.
• Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій
ігровий простір Наприклад. Запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує
необхідні атрибути. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, на забувайте хвалити
його старанність.
«НА КУХНІ»
• Під час приготування обіду спонукайте малюка
лічити овочі та фрукти.
• Попросіть перебрати квасолю та горох у різні
ємкості. Це завдана розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також
дрібну моторику та сенсорику.
• Приготування вареників - цікава і захоплива
справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він
зробив сам, скільки ви, а скільки разом.
• Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною
міркою відміряти крупу. Можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у
дитини певні продукти.
• З чистих губок для миття посуду нехай дитина
збудує будиночок, якщо вдається, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім
їх полічить.
• Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі
за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місцерозташування.
Наприклад «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху, в
шухляді, біля чайника ».
«В ПРИРОДІ»
• Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки,
озера,моря) можна полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво буде
оголосити конкурсна віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.
• Камінчики можна розфарбувати фарбами, восковими
олівцями.
• Малеча полюбляє кидати камінчики у воду.
Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.
• 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок
попросіть дітей викластиякусь геометричну фігуру, порівняти, яких матеріалів
використанобільше.
• Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до
дерева?», «Який листочок більше?»
• Під час спостережень за деревами спонукайте дитину
лічити кроки до дерева, порівнювати за величиною, знайти найвищий дуб, обійняти
найтовстіше дерево.
Як бачите, розвивати логіко - математичне мислення
вашого малюка цікаво і цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі
наведені завдання сприяють формування не лише відповідних математичних вмінь
але й загальної життєвої компетенції дитини, розширюють її світогляд та
закріплюють набуті знання з інших галузей.
Немає коментарів:
Дописати коментар